Kapcsolódj ki alkotással

Lelke van - élményműhely

Lelke van - élményműhely

Házi szaloncukor

2015. november 25. - szegedhangaági

Soha többet boltit!

Egy délelőttöt szántam arra, hogy házi szaloncukraink legyenek. Ehhez képest az első nap kényelmesen összeállítottam a masszákat egy óra alatt. Aztán valami más tennivaló jött közbe és csak másnap tudtam összecsokizni a tetejüket. Még aznap sikerült is felvágnom őket. Aztán megint más tennivaló után néztem, és csak harmadnap csomagoltam, sima szilikonos, barna sütőpapírba. Soha többet nem akarok gyári szaloncukrot látni/enni karácsonykor! Amiket készítettem: mandulás-gyümölcsös, diós, kókuszos. A recept mindegyiknél egyszerű volt, valahol az egyiket olvastam, valahol a másikat, volt, hogy csak érzésből készítettem. A legegyszerűbb a kókuszos volt: egy zacskó kókuszreszeléket még picit megdaráltam, majd kókuszvajjal és édesítővel addig kevertem, míg összeállt. Utána kiterítettem, csokival leöntöttem, és csomagoltam. Mint már mondtam, nem egymás után :) 

A diós lényege, hogy meg kell pirítani előtte a diót, így legalább négyszer annyi idő darálni, mert az olajok miatt könnyen elsiklik a daráló kése a dió darabkák felett. Szóval ez igazi türelemjáték, de megéri. Hozzátettem annyi édesítőt, amennyit tesztelés alapján jónak láttam, majd kiterítettem, csokival fedtem, vágtam a kockákat, és csomagoltam.

A gyümölcsös szintén egyszerű, egy deci narancslébe beáztattam egy csomag mazsolát és szárított sárgabarackot egy órára (neeem, valójában elfeledkeztem róla, és lehet, hogy három vagy négy órát is állt). Utána kicsavartam, a gyümölcsöket aprítottam, terítettem, csokival leöntöttem, felvágtam, csomagoltam. 

Lássatok neki, nagyon-nagyon-nagyon finomak! (És sokkal laktatóbbak, vagy nem is tudom, minden esetre két-három szem elfogyasztása után nem volt "felzabálomazegészzacskóval" érzetem, ami a gyári cukroknál könnyen előjön.)

hazi_szaloncukor.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://madeoflove.blog.hu/api/trackback/id/tr738113594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flaggx 2015.11.26. 15:38:13

A gyümölcsös szaloncukorból kérhetnék eg ykicsit részletesebb leírást? :)
Az "aprítottam, terítettem"-nél elvesztettem a fonalat :)

Köldök_szösz 2015.11.26. 16:58:31

én csak arra lennék kíváncsi hogy az a részeges, leszázalékolt karácsonyfa hogyan keletkezett

szegedhangaági 2015.11.26. 19:02:28

@Flaggx: Az aprítottam az igazából az, hogy ledaráltam a mini kávédarálónkkal, két-három evőkanalanként. Utána a fotó montázson jobb-közép látod, ahogy "leterítettem", és csokival bekentem (70%-os étcsokit használtam kakaóvajjal kikeverve).
süti beállítások módosítása